Prosztatarák
A betegség okaira az Egyesült Államokban derült fény, amikor 50 ezer férfit megvizsgálva kiderült, hogy a nagy mennyiségű állati eredetű zsiradékok és a prosztatarák között elég komoly kapcsolatok vannak. Az is kiderült, hogy az alkohol is növeli a prosztatarák kockázatát.
Egy nagy-britanniai becslés szerint, minden 3. idős korban lévő férfinak, kezdődő prosztatarákja van, viszont mivel ez a daganat nagyon lassan növekszik, ritkában végződik halállal. Van, hogy a daganat átterjed a gerincre, erős hátfájásokat idézve elő, így ez már gyors műtéti beavatkozást igényel.
A prosztatarák tünetei, a vizelési nehézségek, a gyakori éjszakai vizeletürítés, a véres vizelet illetve a befejezetlennek érzett vizeletürítés. A betegség leginkább a hetven év felettieket érinti.
A prosztatarák sokszor lappangó betegségként alakul ki, a beteg nem tud róla. Mivel többnyire idős korban jelentkezik, az érintett személy legtöbbször más betegségben hal meg, infarktusban, agyvérzésben, még mielőtt a prosztatadaganat végzetes lenne.
Ánizs
A női nemi hormonhoz, az ösztrogénhez hasonló hatású vegyületeket használnak a prosztatarák kezelésére. Természetesen az ánizs egymagában nem képes meggyógyítani a betegséget, de azok a férfiak, akik hormonterápiás kezelést kapnak, beszéljenek orvosukkal az ánizs ösztrogén hatásáról. Az előírt kezelés mellett az ánizs szedése nem árthat.
Édes kömény
Női nemi hormonokat gyakran írnak fel prosztatarákban szenvedőknek. A rák összes fajtája szakember általi kezelést kíván. Csak orvossal megbeszélve s az általa javasolt kezelések mellett próbáljuk ki. A kellemes édesgyökér-zamatú forrázat elkészítéséhez, 1-2 teáskanálnyi összetört magot tegyünk egy csésze forró vízbe, és hagyjuk 10 percig ázni. Naponta legfeljebb 3 csészényivel igyunk. A tinktúrából nem több mint, háromszor egy nap, fél-egy teáskanálnyi alkalmazható.
Brokkoli
A brokkoli illetve más keresztes virágú zöldségek, nagy mennyiségben tartalmazzák a szulforafánt, mely egy fitokemikália. Ez az anyag felel, az úgynevezett 2. fázisú enzimek működéséért. A 2. fázisú enzimek segítik a szervezetünket a karcinogének, a rákos anyagok elleni harcban, így ezzel csökkenti a brokkoli a prosztatarák kialakulásának lehetőségét. Az amerikai Stanford Egyetem Urológiai Tanszékének kutatásai szerint, a 2. fázisú enzimek leghatékonyabb serkentője, az eddig ismertek közzül a szulforafán.
Spenót
A spenótban található karotinoid 2 szinten küzd a prosztatarák ellen. A méltán híres Joumol of Nutrition című szaklap 2004 szeptemberi számában nyilvánosságra hozott kutatási eredmények bizonyították, hogy a spenótban előforduló neoxontin, arra sarkalja a prosztatarákos sejteket, hogy „öngyilkosak legyenek”. Ráadásul a neoxontin, más zöldségekben lővő anyagokkal együtt, a rákos sejtek újratermelődését is gátolni képes. Ezek a tények igazolják azt a tényt, hogy a férfiak számára a spenót vagy spenótkivonatok rendszeres fogyasztása, szinte kötelező.
Paradicsom
Az olajban megfőzött paradicsom, igen jó likopinforrás. A likopinról, mint egy fontos karotinoidfajtáról, többtucat vizsgálat és kutatás megállapította, hogy jelentősen csökkenti a prosztatarák kialakulásának valószínűségét. A 90-es évek közepén, 48.000, 40 és 75 éves kor közötti férfi táplálkozási szokásait vizsgálták a Harvard Egyetem kutatói. A vizsgálatokból kiderült, hogy azoknál a férfiaknál, akik heti 10 adag paradicsomot, paradicsomszószt, paradicsomlevet vagy pizzát ettek rendszeresen, 45%-kal kisebb arányban jelentkezett a prosztatarák, mint azoknál, akik ennél jóval kevesebbet fogyasztottak. A paradicsom prosztatarák megelőző tulajdonságairól azóta számos tudományos bizonyíték is napvilágra látott. A paradicsomban lévő likopin, akkor fejtik ki a rákos sejtek ellen leginkább a hatását, ha paradicsomot valamilyen zsíros étellel együtt fogyasztjuk, mivel a likopin, mint karotinoid, zsírban oldódó tápanyag.
Alma
Az almában nagy mennyiségben lévő quercetinról és fenolról, a Mayo Klinika 2001-es vizsgálatai azt mutatták ki, hogy segít a prosztatarákos sejtek növekedését leállítani. A Cornelli egyetem párhuzámos vizsgálata bizonyította azt is, hogy az alma héjában előforduló változatos fitokemikáliák, 44%-kal csökkenteték a bélrákos sejtek újratermelődését. Az almának sokrétű gyógyító hatás van szervezetünkre. Egyre több tudományos bizonyíték lát napvilágot, arra vonatkozólag, hogy a napi 1 alma elfogyasztásával, rengeteg rosszindulatú folyamatnak vehetjük elejét, szervezetünk egészségének megörzésében.
Lenmagolaj
Tudjuk, hogy a lenmagolaj az egyik legjobb forrása az omega-3-nak, de kevesen tudják, hogy igen jó forrása a lignanoknak. A lignanok, kifejezetten a daganatos betegségekkel szemben fejtenek ki gyógyító hatást, nőkre és férfiakra egyaránt. A lignanok, főleg a hormonérzékeny rákos sejtek búrjánzását gátolják, mint a mellrák, a méhrák és a prosztatarák. Az amerikai Duke Egyetem kutatásai bizonyították, hogy azon prosztatarákos férfiaknál, akik kevésbé zsíros étrend mellett, napi 3 evőkanálnyi lenmagolajat ettek rendszeresen, a rákos sejtek növekedése visszaesett. Ne feledjük, lenmagolajból is hidegen préseltet használjunk.

Prosztatarák esetén tilos:
Rákkeltő anyagok fogyasztása, úgy mint snackek vagy füstölt ételek.





