Memória, Reakcióidő
Az emlékezetkiesés leginkább az idős korra jellemző betegség, mely az agyi vérkeringés csökkenése miatt jelentkezik. Felnőtteknél általában csak átmeneti zavarról van szó, mely magától megszűnik. A memóriavesztés az öregedés során folyamatos, de nem annak következtében jelentkezik, hiszen igen sok 80-90 évesre tiszta, világos elme, jó memória jellemző.
Vajon miért romlik egyes embereknél jóval hamarabb az emlékezet, mint másoknál? Pontos választ nem tudunk adni, de egy biztos, mint minden szervi folyamat, az emlékezés is gyakorlatot igényel. Amennyiben tanulunk, olvasunk, tervezünk, egyszóval ha valami iránt élénken érdeklődünk, az élet kitárul előttünk és érdekessé válik, javul a memóriánk. Ugyanez érvényes a reakcióidőre is, amennyiben nyugodt, teljesen mozgásszegény életet élünk, úgy előbb utóbb a mentális lanyhaság eluralkodhat, megromlik a reakcióidőnk.
Ginkó, páfrányfenyő
A növény javítja az agy vérellátását. Ahogy az agy vérellátása javul, úgy javul az emlékezőképesség és a szellemi teljesítmény is. Egy kisebb kísérletbe bevont 25 nőnél nagyon jelentősen javult a rövid távú emlékezőképesség és reakcióidő, miután páfrányfenyőt fogyasztottak.
Áfonya
Az áfonyában lévő hatóanyagok által, nemcsak hatékonyabb lesz a neuronok közötti kommunikáció, hanem az agy új neuronok létrehozására is képes lesz, magyarázta mindezt Joseph a Tufts vezető táplálkozástudományi tudós, egy interjúban. Az áfonya, agyunk igazi tápláléka. Az állatokon végzett kísérletek bizonyították, hogy a fekete-áfonya napi rendszeres fogyasztásával, hihetetlen mértékben lelassul agyunk, koordinációért felelős központjának károsodása, mely az öregedés általános kísérőjelensége.
Eper
Az eper agyunk és emlékezőképességeinket javítja. Az amerikai Tutfs egyetemen folytatott kutatások, illetve az elmúlt években közölt tanulmányok szerint is, azon állatok rövidtávú memóriájában, melyek naponta eper illetve áfonyakivonatot ettek, jelentős előrelépés volt tapasztalható. Bizonyságot nyert az is, hogy a gyümölcs és zöldségkivonatokat fogyasztó patkányok, gyorsabban tanultak, mint a többiek. Ez a kutatás bizonyította be legelőször, hogy a zöldségek és a gyümölcsök valójában visszafordítják, az idegsejtekben végbemenő káros tevékenységeket.

Memória és reakciójavítás esetén tilos:
Dohányzás és alkoholfogyasztás.





